SAMOCHÓD POLSKI FIAT ŁAZIK 508 III W Jan Tarczyński

SAMOCHÓD POLSKI FIAT ŁAZIK 508 III W Jan Tarczyński

 

Łazik był małym wozem dowodzenia na niskim szczeblu, poza tym służył do rozpoznania. Była to maszyna półterenowa i w wojsku cieszyła się dużym uznaniem. Takim samym uznaniem cieszyła się na rynku prywatnym osobowa 508-ka i cała jej produkcja była stale wysprzedana naprzód, a gdy min. Piasecki (Julian, wiceminister komunikacji – przyp. J. T.) w 1936 roku ograniczył jej produkcję, popyt na nie spowodował konieczność importowania tego typu samochodu w pewnej ilości z Włoch. Dyrektor techniczny PZinż. w latach 1937-1939 inż. Jan Dąbrowski, stwierdził przed wspomnianą Komisją 27 listopada 1941 roku, że Łazik, budowany na podwoziu samochodu Polski Fiat 508 III, miał być w założeniu konstrukcją nieskomplikowaną: coś w rodzaju czterokołowego motocykla.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s