Wolters Kluwer Business – ekonomia, biznes, rachunkowość

STRATEGIE FINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW Chojnacka Ewa, Kołosowska Bożena, Tokarski Andrzej, Tokarski Maciej

strategia finansowania.jpg

Każde przedsiębiorstwo funkcjonujące na rynku powinno mieć świadomie sformułowaną strategię finansowania działalności. Jej opracowanie nie jest łatwe, gdyż wymaga od kadry zarządzającej dużych umiejętności analitycznych i wiedzy z zakresu zarządzania. Efektem procesu formułowania strategii finansowej jest średnio- i długookresowy plan finansowy przedsiębiorstwa. Planowanie strategii finansowania umożliwia określenie potrzeb kapitałowych, źródeł pokrycia tych potrzeb i struktury kapitałowej w powiązaniu ze strukturą majątkową przedsiębiorstwa.

 

Książka składa się z części teoretycznej, w której zaprezentowano wiedzę z zakresu finansów przedsiębiorstw związaną z formułowaniem strategii finansowania działalności, oraz praktycznej, zawierającej studia przypadków. Omówiono między innymi:

 

podstawowe elementy strategii finansowania: cele, zasady, metody i determinanty,

główne kryteria, które należy brać pod uwagę przy ustalaniu rodzaju strategii finansowania działalności,

charakterystyczne cechy najważniejszych rodzajów strategii finansowania: agresywnej, umiarkowanej i konserwatywnej,

trudności związane z planowaniem strategii finansowania działalności przedsiębiorstw,

sposób tworzenia strategii finansowania działalności na podstawie modeli wzrostu,

metody sporządzania sprawozdań finansowych pro forma.

SPRAWOZDAWCZOŚĆ OSTROŻNOŚCIOWA I FINANSOWA FIRM INWESTYCYJNYCH Staszkiewicz Piotr

sprawozdawczosc-ostroznosciowa-i-finansowa

 

Celem książki jest wskazanie granic i różnic oraz wzajemnych relacji między sprawozdawczością finansową a sprawozdawczością ostrożnościowy, wykorzystywaną na potrzeby nadzoru finansowego. Przybliżono w niej niektóre wspólne cechy ryzyka w rozumieniu przyjętym w obu kanałach sprawozdawczych. Tematyka dotyczy głównie polskiego systemu rachunkowości, zwłaszcza w zakresie sporządzania sprawozdań finansowych, choć w wielu wypadkach zawiera odniesienia do Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej (MSSF). Większość przykładów ograniczona do rynku firm inwestycyjnych, a w szczególności do polskich domów maklerskich. W publikacji wnikliwie omówiono: cechy i zakres sprawozdań finansowych, ryzyko, sprawozdawczość ostrożnościową, elementy analizy i weryfikacji oraz relacje między sprawozdawczością finansową a ostrożnościową. Na podstawie przykładów zaczerpniętych z praktyki zweryfikowano postawione hipotezy oraz opisano empiryczne badanie identyfikacji obszarów ryzyka. Opracowanie przeznaczone jest dla biegłych rewidentów, dyrektorów finansowych, głównych księgowych, jak również dla studentów i pracowników naukowych….

RACHUNKOWOŚĆ ZAAWANSOWANA Czubakowska Ksenia, Gos Waldemar, Sawicki Kazimi,

rachunkowść zawaansowana

Globalizacja gospodarki powoduje, że w praktyce pojawiają się nowe procesy, które wymagają regulacji prawnych. Wytyczne w zakresie księgowego ujęcia tych procesów można odnaleźć w dyrektywach unijnych i standardach międzynarodowych. W książce zostały wyjaśnione te zagadnienia z ustawy o rachunkowości, które sprawiają najwięcej problemów. Uzupełniając interpretacją teoretyczną przykładami, autorzy szczegółowo omówili:- przepływy pieniężne,- odroczony podatek dochodowy,- instrumenty zabezpieczające,- łączenie spółek,- kontrakty długoterminowe,- sprawozdanie skonsolidowane,- likwidacją i upadłość firm.

KOMUNIKOWANIE STRATEGII Jones Phil

komunikowanie strategii

– Jak posługiwać się metaforami, aby przemówić do wyobraźni pracowników? – Co zrobić, aby pracownicy zrozumieli strategię? – Jakich jest 10 herezji związanych z komunikowaniem strategii? – Dlaczego struktura i kultura organizacji mogą utrudniać wprowadzenie strategii i jak temu zaradzić? – Jak stworzyć plan komunikowania się, a dzięki temu przyczynić do efektywnego wdrożenia strategii i osiągnięcia lepszych wyników? Nawet najlepsze strategie firmy okazują się bezwartościowe, jeśli pracownicy nie rozumieją ich założeń. Nie chodzi bowiem o doskonałe opracowanie danej strategii, a o jej umiejętne przekazanie całej organizacji. Badania dowodzą, że tylko nieliczni pracownicy wiedzą, o co chodzi w strategii firmy, bo tak naprawdę jest ona zrozumiała jedynie dla zarządu ukrytego w zaciszu swoich gabinetów. Komunikowanie strategii to doskonały przewodnik zarówno dla zarządzających, jak i dla osób odpowiedzialnych za komunikację w firmie. Autor krok po kroku wyjaśnia, jak skutecznie przekazać strategię wszystkim pracownikom i tym samym pozwolić firmie rozwinąć skrzydła.

PROGNOZOWANIE W ZARZĄDZANIU SPRZEDAŻĄ I FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTWA Dittmann Iwona, Dittmann Paweł, Szabela-Pasierbińska Ewa, Szpulak Aleksandra

 

prognozowanie-w-zarzadzaniu-sprzedaza-i-finansami-przedsiebiorstwa.jpg

Prognozowanie, polegające na przewidywaniu przyszłych trendów dotyczących sytuacji przedsiębiorstwa i jego otoczenia, jest dziś niezbędnym elementem budowy strategii firm. W książce przedstawiono szczegółowo metody, które zdaniem autorów mogą znaleźć najszersze zastosowania w dzisiejszej praktyce gospodarczej, dostarczając niezbędnych informacji na potrzeby decyzji w dziedzinie zarządzania sprzedażą i finansami.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s